selamat datang guys! do enjoy :)
atoipie: 2010

Saturday, December 4, 2010

ape yg aku ingin kan selama ini... akn ku cari dengan perlahan-lahan....

harap aku dpt kejayaan d'dunia dan akhirat....

satu mse saat aku termenung... aku teringin buat puisi tp aku hentam jew...

x taw jadi ke x...

hm......

Jalinan cinta kasih kita
Yang kita rajuk berdua
Kini tinggal kenangan
Menolehkan rias luka
Ku merana…
Namun..Kan ku cuba
Untuk tenangkan jiwa hadapinya
Ku cuba berjalan sendiri
Hati suara yang menjelma
Ikut isyarat hati
Tetapkan menggetar jiwa yang merana
Kasih..Kan ku cuba
Untuk melupakanmu
Namun ku tak mampu


Dengarkanlah duhai kasih
Cinta di hati hanya untukmu
Tak bisa pindah ke lain hati
Walau jodoh dari orang tua

Percayalah duhai kasih
Ku menentang perjodohan ini
Hanya dirimu yang ku cintai
Jangan pergi meninggalkan aku

Kembalilah kasih
Kita buka lagi lembaran baru
Berdua kita rajuk hati
Yang hampir terluka


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Wednesday, November 17, 2010

single make me alone

terasa hidup ini sunyi pabila besendirian..
tiada tempat ingiku mengadu lagi,
tiada suke tawe yang dapat ku kongsi selama ini,
kawan-kawan hanya sekadar mendengar cerita ini,
mereka tidak dapat membuat apa-apa...
ada yang faham tp mengolok diri ini
malah ada yang menghilang begitu saja...
sewaktu dahulu pabila bedua...
banyak kenangan dan cerita yang boleh di kongsi bersama...
malah memerlukan kepecayaan,kesetiaan,kejujuran untuk
kukuhkan sebuah peghubungan..
walau apepon yang terjadi..
hidup perlu diteruskan..
sama ada diri sanggup atau ta mengharungi suke duka lg...
kene terima dengan takdir dari Nya...
terserlah lah sekarang ini...
kesunyian yang teramat sangat membuat diri ku kurang keyakinan lagi...
hm....
hanya allah saja yang taw ape yang ku rase sekarang ini....


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Sunday, October 24, 2010

For The Rest Of My Life

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you
I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you
I know that deep in my heart


sile lah komen :) kalau suke lah :P

hati

hati..
mengapa hati merasa sakit sebegini...
mengapa hati tidak dapat menerima perasaan yang sungguh menyakitkan...
masih sanggup terima hati yang telah melukakan perasaan...
mengapa masih rindu orang yang selalu menyakitkan hati...
adakah hati taw orang yang sakit kan hati itu sangat sayangkan hati....
adakah hati yakin pew yang hati rasa...
hati..
jika hati rase sengsara tlg lah kunci pintu itu...
jangan lah hati menderita lagi...
bangun dan sedar lah....
gembirakan jasad yang bersama dengan mu....



pss:(i'm getting better all the time)


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Saturday, October 16, 2010

mesej

im sory. thx 4 evrything.
sory mghncurkn perasaan skali lg.
maaf. jge diri bek2. smoge bhgia dgn insan bru...

linked 1/3
maaf sbb slme ny myusahkn din. aisha taw,
aisha x lyk trime cnte din.
aisha queen control.ta sda slh sndri.
maaf k. aisha nk kte slsaikan cre bek.
hum, aisha da byk pk smgu ny.
aisha mmg ta ptot wat din mcm ny..
aisha tda hati perot.
bncilah aisha kalau perlu,hm,
tp seyes aisha ta hrp din bnci.
just mghrp din blh angap aisha kwn. hm, aisha da jdi
ank drhaka. da jauh sngt ape yg kte buat. aisha da tpu mak ayah,
da hncorkan kpcyaan dieowg..

linked 2/3
g... aisha nk ubh diri. aisha nak blja gajen2..
semua tok mreke. aisha da trlalu lalai..hm,
maaf sgt klu aisha wat din nanges dn kcewa lg..
din akn dpt y lbh bek dri aisha.
aisha ny ta pndi jge bts..
klu mak ayh aisha leh tpu, takan din aisha x leh tpu.
gase bslh sngt kt mak ayah.hm, maaf. jge dri k.
aisha pernah cintakan din. thx ats smgt yg din bg sblom ny..
thx tok kpcyaan yg din pnh bg.
thx gak sbb byk bg pluang pd aisha. lastly thx sbb...

linked 3/3
terlalu brlmbut dgn sikap aisha. thx. jnji ng aisha din akn jge dri..
aisha hrp lpas ny.din jmpe chnta yg sjati.. salam...


aisha npk je gatai tp die jenis setia. ko knl die da lame, tp lngsung x
knl die. aku ny bpe bln je knl. tp da thu die mcm ne.
ko x layak la jdi bf dye..

ta ada niat d hati nak kcewakan din.. aisha mtk maaf..
smoga bhgie...




alhamdulillah...
maaf la law din terkasar bhse dkt aisha...
hm..
din x matang... din x dpt pkr terbuke.. mybe otak din sempit....
x pew ar..
aisha belajar rajin2.... tunaikan hajat orang tua...
law dah jumpe bf yang bru dkt utm uh..
sayangi la die sepenuh hati.. harap2... orang tua aisha dapat terima bf uh..
dye ada kerjaya.. satu tempat belajar..
bleh jage aisha dengan baik..
din x dew mase depan..
mase depan pon kabur2...
siapa yang kawan dgn din akan malang...
so.. biar ar din sendiri.. sabar dan terus sabar..
ner la tahu anak sultan johor datang pinang din kew..
hak3....
jgn lpe wat yg terbaik mse exam..
kenangan kte berdua biar ar jdi kenangan...
terima kasih sebab kecewa kan din wat yang ktiga kali...
din pon x tahu kenapa dah kne ludah dengan aisha leh terima aisha balik...
x pkr orang tua asiha...
mybe law kte kawin pon...
x bhge jke orang tua aisha x restu din jdi menantu dye orang...
so x pew ar....
yang lepas biar ar lepas..
din pon ada misi din sendiri..
law besama dgn aisha mybbkan aisha derita dan lalai, x gembira...
x pew.. kawan2... aisha bleh bantu aisha terus ke hadapan...
gud luck 4 exam..
jangan kacau hidup din lagi... pintu hati dah tertutup...
x kan cair dgn air mata aisha lg... salam...


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Saturday, August 14, 2010

kesabaran mencari rezeki di bulan puasa...

nie la pengalaman pertama aku bertugas di bulan puasa... setiap hari lakukan pekara yang sama...
tp hari nie.. dpt msg dari nya wat aku betul2 tertekan... btw aku cuba untuk melupakannya..
aku harap aku berjaya untuk melupakan orang yang wat aku derita dan sakit selama ny......

misi aku skrg ny..
cari wet raya!!!
bg wet kpd org tua..
dan punyai harta dengan hasil titik pluh aku sendiri...
bab cinta biar lah aku diam untuk seketika..


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Sunday, August 8, 2010

misi cari wet raya

bulan ramadhan menjelang tiba...
sanak saudara sibuk berkerja...
perot menahan lapar dahaga...
menunggu hari mulia tiba....


pergi bekerja waktu pagi...
selepas sahur solat sekali...
hari demi hari sering beganti...
tunggu berbuka di senja hari....


awal ramadhan bulan mulia...
syaitan di kurung di ikat pula...
menahan lapar dan dahaga...
hawa nafsu perlulah di jaga...

bekerja di setiap hari...
mencari rezeki dengan kesabaran...
solat lima waktu jangan di tinggali...
dapat rezeki pernuh kerberkatan...,,


ini la pantun aku reka sendiri dari hati terus ke tangan yang menaip....
pew2 hal aku x sehebat ayah kesayangan ku...
tapi maybe ada ar skit2 bakat itu...
sekarang aku berkerja di Kilang Shimano dekat Pekan Nenas Pontian Johor..
kilang yang membuat kompenan basikal dan mesin mancing....
bukan full set basikal...
hanya spare part saje.....
aku berkerja dekat in-coming store
bahagian padel basikal....
so aku kne ar kerja lebih mase...
aku pekerja baru......
so aku kena cari pengalaman walaupun jauh dari wayar2 dengan karen....
rindu nyer nak wireng...
so sekarang aku nak cari wet raya!!!
dan misi ak hendak repaire motor yang lame teperap bawah rumah aku...
huhuh...
ak ingin memiliki motor yang lengkap, supaya dapat ku bawa ke mana sahaja...
sebab wat mase ini aku x berminat dengan kereta @ motor baru..
sebab aku x nak berhutang malah belajar berhutang...
aku ada karier aku sendiri..
aku nak upgrade diri aku...
nak belajar lagi pada tahun depan...
yang aku tahu..
aku nak jadi chargeman atau yang lebih tinggi lagi....
dan bahagia kan keluarga ku...
jika aku dah dapat kerja yang tetap...
aku akan kumpul duit dan mula membeli sebuah rumah dan kereta...
walau tiada kereta mewah @ rumah besar...
pada aku dapat menghiburkan diri dan keluarga aku pon sudah mencukupi
pada kekasih hati siti aishah ramli....
sudin sedia menunggu...
jikalau hati siti aishah milik daim..
so pulang la kepada nye....
janji bahagia key.....
jika suratan takdir kita berdua...
harap kite sering memahami antara satu sama lain...
dan diijab kabul kite berdua...
keep u smile....
i love you so much....
because i'm getting better all the time...


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Friday, July 30, 2010

mase utk bersama dengan nye...

siti aishah binti ramli...
i need u...
nak tgk wayang dgn shoping dgn syg....


sile lah komen :) kalau suke lah :P

i'm getting better all the time..

25hb July 2007.....
ary yang penuh bermakna...
ak telah membawa kekasih aty(siti aishah ramli) ke rumah untuk temu kan kdua ibu bapa ku...
ary uh jugak ada nye majlis tahlil dan arwah kepada atuk & nnek....
sdre ak ramai ary uh...
tp hati ak senang sekali..
dpt perkenal kan kekasih aty ku dkt sdre mre,dn fmly...
hnye ak dgn kekasih jew yg tahu perasaan pde mse ary uh...


mse dlm pjlnan di utm ke rumah ku...
kekasih ku di'sakan dgn spupu ku..
habis ak yug kne cubit..
syg sakit ar...
smpi di rumah...
k'ksh ku segan dan malu...
tp ak sntise bsme dgn nye...
ak pg tjg piai....
sungguh seronok ary uh...
pada malam ak mghntar nye pulang....
bsme dgn kakak ku...
ak dpt rase k'ksh ku menangis krne ku...
ak terima..
ak gengam tgn nye..
ak x nak lpas kan nye..
ak ingin bersama nye...
siti aishah don't go...
i need u..
i wan life with u..
ank sdre ku tdo di pangkuan nye...
hm....
jeles ak...
tp x pew....
ak dpt mlihat k'ksh ku mendodoi kan ank sdre..
pew lagi baby yg chumil bname dirah...
hehehe....
syg...
din x pndi nak tulis blog ny...
cowey slh format...
din tulis melalui hati..
mwuah..
syg siti aishah bt ramli...


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Tuesday, June 29, 2010

hari malang!!!!

28hb...
my final exam...
dengan harapan tinggi melangkah kaki keluar dari hostel...
setelah persiapan rohani dan jasmani ku penuh kan...
apabila di pertengahan jalan ku off kan hp berbukti kan kawan ku melihat
hp ku mati kan....
setelah ke melangkah masuk ke dewn peperiksaan...
ku duduk dengan tenang....
pemeriksa masuk bagi kertas ujian 1...
ak excited....
setelah 15minit periksaan bermula....
bunyi mesej kedengaran dari hp ak.......
pemeriksa betul² dekat sebelah ak...
melihat senarai nama kawan² ku....
dengan suara nada tinggi pemeriksa meminta hp ak...
ak bg dengan rase tertanye².... mengapa hp ak leh bunyi....
then ak tertekan dan terus menjawab soalan..
setelah periksaan ujian kertas 1 berakhir...
bagi rehat 5 minit....

peperiksaan kertas ujian 2 bermula....
di saat akhir pemeriksaan....
ak x dengar permeriksa bagi arahan ...
ak di marah lagi.....

habis periksa hari pertama.....
ak x minta pon hp ak balik takot kena aim dengan permeriksa...
ramai kawan² ku bertanye...
kenapa dengan ak(wat hal)


hari ke 2 peperiksaaan
ujian oral...
ak no 3 terakhir...
soalan pengujian ak x dpt jwb...
hm......
malah pemeriksa ugot ak jumpa tahun depan....
ak x taw nak ckp aper.....

esok
30hb
peperiksaan akhir iaitu ujian amali....
doa kan la ak lulus...
kepada kekasih hati siti aishah ramli...
maaf kan dady...
hp dady dekat pemeriksa...
dady x dpt msg mumy 3ary...
mintak maaf sangat²....
dady dah cuba yang terbaek...

keputusan final exam ny ....
4bln akn dtg...
law lulus..
dapat ar dady tunaikan hajat mak dengan ayah..
law x... x dapat ar dady bayar nazar puasa 3 ary....
em.......

dady syg mumy selalu...
salam..


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Sunday, June 27, 2010

esok exam!!!

kawan² doa kan kejayaan ak...
28=paper
29=oral
30=amali...

doa kan ak!!!
insyallah...
ak akn wat yg terbaek!!!


sile lah komen :) kalau suke lah :P

takziah kepada arwah matuk siti aishah

takziah...
al fatihah kepada arwah moga roh nyer dicucuri rahmat dan di golongkan
dengan orang-orang yang beriman.... amin² ya rabbal alamin...
mumy.. sorry dady x dpt hadirkan diri...
insyallah..
suatu ary nti dady akn hadir kan diri dalam kenduri arwah...
mumy jangan sedey...
sabar dan tabah key sayangku....



Ya Allah...
golongkan la arwah dengan orang² yang beriman...
amin²...


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Wednesday, June 23, 2010

thx 4 siti aishah ramli

mumy...
time ksh byk² sbb wt kn ddy blog....
mwuah cyg mumy bsuk...
ilydsm!!!!
mumy doa kan ddy bjye dlm final exam ny auw...
jge dri mumy bek² dkt utm skudai ty...
pew² hal jgn lpe cntct ddy law free....
igt jgn enjoy selalu...
igt pesanan dri family mumy uh...
ty sng² kte kuo g shoping auw...
i lap u!!!!
agegegege


sile lah komen :) kalau suke lah :P