selamat datang guys! do enjoy :)
atoipie: tekanan..

Friday, June 17, 2011

tekanan..

salam kpd semua..
al.fatihah pembuka kata..

hidup di-dunia sementara..
suka duka di kongsi bersama..

tiada duka atau suka..
setiap insan perlu menerima..
sakit di hati siapa sangka..
parah buruk baik nya prasangka..

hari demi hari silih beganti..
jam dan minit terus melintasi..
hidup tabah sampai ke mati..
harap impian jadi realiti..

mencari ilmu dengan kesabaran..
lunak liku peritnya kehidupan..
akal yang cerdik jadi taruhan..
untuk kesenangan di hari kemudian..

pergi mencari rezeki dengan tulang 4 kerat..
tidak kenal erti susah dan berat..
anak isteri telah di beri mandat..
agar hidup kekal selamat..

aku insan tiada apa apa..
sabar tekun entah di mana..
kepayahan aku tidak terhingga..
ataw hanya di pandang sebelah mata..

buruk baikku orang menilainya..
harta pusaka ku tiada berharga..
tulang 4 kerat yang aku ada..
harap berjasa di hari lusa..

kisah diriku tidak seberapa..
untuk di kongsi entah kemana..
simpan di hati x luah terkata..
menangis sendiri pengubat luka..

termenung ku di jendela..
memikir masa depan entah di mana..
melihat rakan-rakan berkerjaya..
hanya aku x reti berusaha..

apa kan daya aku seorang perindu..
perindu pada yang satu..
tidak suka di madu..
cemburu kuat nye selalu..

impian ku tidak ku capai..
apa yang ku hasrat jauh sekali..
untuk ibubapa ku harap menanti..
agar aku berjaya kemudian hari..

susah senang ku bak mati..
tiada siapa yang ingin peduli..
cerita ku hanya disini..
esok lusa bersambung lagi..


sile lah komen :) kalau suke lah :P

0 comments: