selamat datang guys! do enjoy :)
atoipie: February 2011

Sunday, February 27, 2011

gembira sangat²

25hb..
ary yg wat aq epy, ary jumaat yg pnuh b'mkne, byk pkre yg aq bru taw..
pg uh clrbte sukan kt kolej.. wlpn aq x msk sukan sbb rmi yg terer..
just aq skong dri blkg jew..
dlm kol 10 @ 11.. k'ksih aty yg aq rndu sngt² msg mtk tlg..
r'new lsen kwn nye.. tp x jdi sbb dye owg dah pg smse aq solat jumaat..
ptg jumaat uh aq g tlg tnjuk kn kwn aq jln blik kulai..
then anta hafiz ke k'umah nye...
akhir nye allah bg aq peluang lg utk bjmpe dgn k'ksih aty aq..
alhmdullilah.. aq bsyukur sngt² stlh lme aq x jmpe.. dpt jmpe k'ksih aty aq lg... tnpa nye aq
x taw nak wat pew.. bgi hdop mcm x b'mkne tnpa nye..
aq x nak ulangi k'slpan yg dlu lg..
aq nak b'rubah.. bljr m'mahami owg laen.. bkn tunduk dkt owg uh.. tp bljr sesuatu
agr x m'yesal k'mudian ary..
saat² yg aq nanti kan muncul kmbli..
lps aq anta hfiz, aq terus g jj bukit indah...
xcited glew tp segan silu sbb wet tngal 3 henget time uh...
first time aq s'sengkek mcm nyih jmpe k'ksih aty...
btul kte owg.. dunia umpama roda...
skjp kite d'atas skjp kite d'bwh.. so aq tmpuh dgn k'sbran dn bljr k'riangan..
aq call k'ksih aty tnye sme ada kwn² nye leh terime x dgn k'hdiran aq yg pnh wat dye owg
yg x t'libat pon skit aty dgn aq... al'maklum la.. aq nyih ckp x pnh b'tpis, pki lpas jew..
x pnh phm perasaan owg laen.. tp x pew ar.. pas nyih aq bljr membisu jew..
tnpa sgan silu.. aq dok b'sme² meja k'ksih aty dkt food court dgn 4 owg kwn² nye..
aq t'diam dn x mmpu b'kte ape pd mse uh.. aq taw atas kslpn aq mse lalu..
hm..
msih lg ada insan yg pduli kn hdop aq.. aq igt duniaku se'akan² gelap.. tp ada sinar dan cahaya yg msh m'yuluh dlm aty aq.. alhmdulillah.. b'syukur nye aq kepdamu ya allah..
aq tgk reaksi kwn² aq semua nyer hapening... x sngke mcm nyih cre kuo bsme kwn² k'ksih aty..
mmg best.. byk gurau senda.. law kuo dgn kwn² aq.. asik² aq jew yg jdi mngse bhn..
smpi nek bowink asik ktuk k'kurangan aq.. huhu..
tp mmg sronok tgk kwn² k'ksih aty mam.. men pas² antre stu sme laen.. dpt rase semua yg ada.. tp aq x mam ar... cme jamah yg mne x hbis.. dpt ar aq rse kentang..
pas uh aq dpt dating b'sme² k'ksih aty.. sronok nye... kwn² nye bg lisen.. siap sruh ajk k'ksih aty bwk blik umah.. tp aq x taw.. sme ada k'ksih aty nak ke x.. dgt umah hm..
btw aq mintak maaf dkt kwn k'ksih aty yg b'nme ain.. aq taw.. ain x ske dgn k'hdiran aq pd mse uh.. aq mintak maaf sngt²..
Dah lme rse nye x dating b'due²... segan gilew aq sbb x dew duet nk bli sumthing utk k'ksih aty.. hnye mmpu teman.. aq pon x pndi bab² memilih brg.. aq x sepandai dn creatif pon bab² plih brg nyih.. so aq hnye mmpu meyokong pew yg k'ksih aty beli..
sbb dah lme x b'sue dgn dating.. aq lihat k'ksih aty ku mkin chumil.. miss u so much..
mkin glap skit sbb b'sukan.. tp x pew.. biar sihat.. bab kaki uh.. ty aq bli kan ubat nye..
wait me k my dear.. i bought 4 u.. tp nyih la kli ptme g kuo blnje dgn kwn² k'ksih aty...
x sngka siap bwk troli.. shoping hbis.. fuuhhh.. x pnh s'pjg hdop aq kuo b'lnje dgn kwn² bwk troli m'laen kan tmn makcik ataw pakcik mse raya..
bab ksut uh.. ty aq ushe kan utk k'ksih aty.. cme size nyer aq x taw.. so dah lme² bjln..
aq rindu s'sana b'sme dgn k'ksih.. pgg tgn nye.. em.. tp x pew ar.. dpt kuo b'sme dgn nye
dah ckup b'mkne buat diriku.. b'gurau mnje dkt incolater(tngga b'mto) x ptt nak tgl kn aq nek dlu.. rase cm nk trik jew hdung k'ksih aty.. stiap kli b'jln.. ada jew gurauan mnje nye.. miss u..
jln lju².. men smbunyi²... itu ar cre b'mnje dgn k'ksih aty setiap kli dating..
mse mam buah b'rgn lg best.. b'spah² lantai jj uh d'buat kmi b'due...
agk t'kilan ar skit k'ksih aty ku nyris lpe no hp aq... tp aq taw dye pndi... msti igt..
no hp aq se'akan² no dye.. ada mse uh k'ksih aty sdey law hilang no uh.. no y b'mkne utk aq b'sme dgn k'ksih aty... hm wat mse nyih bujet aq lari utk bli beg.. tp x pew ar..
aq kne bli jgk beg bru.. law x.. ty aq x dew beg.. hm...
slps pnt bjln².. mse utk dinner... huh.. duga'an pling best.. semua kdai dah nak ttp..
aq cian tgk s'orang pakcik.. dtg jauh².. jln pon cuch... hnye utk mam.. kt stu..
aq pon x taw npe jj bkit indah setting ngam² utk ttp awl kt food court uh... pck uh kuar dgn pnuh k'cewa x dpt mam....
aq x ksh sngt bhgian mam.. tp aq rase ada fighter dlm byk² kwn k'ksih aty..
yg kcik uh... kuat nyer dye mam.. x sngka.. x taw tong apew dye gena.. hahaha..
law yg bnci aq tu.. mmg aq phm ar.. dri fizikal dan mental pon mmg dye menang pnye..hehe
btw kpd k'ksih aty.. bljr r dgn dye owg.. owg pn ske tgk cre kwn² awok.. semua nye hapening...
law ada mse cm nyih mmg ar s'ronok an... kwn² k'ksih aty semua nye pndi².. dlm bab pljrn dgn plih brg.. cme aq takot skit bhgn mam.. cam x pcye.. pglman bg aq pd ar jumaat uh...
hehe..
mse pon jeles dgn aq dn k'kasih aty pew lg kwn² nye... so pas tmn k'ksih aty aq shoping..
aq pon beransur pulang.. igt set mse 45 minit.. tp stu jam jgk aq smpi umah.. tp aq dpt taw.. k'kasih aty dgn kwn² nye g mam durian.. fuh.. rsaw aq.. takot k'ksih aty aq demam panas jew... huhu nasib bek x jdi ape²... al'maklum la spe yg x syg k'ksih aty... :-)
wat mse nyih.. aq kne jage enjine motor ksygn ku.. awal bulan 4 aq dah mule praktikal kt pontian.. 30km dari umah.. smpi bln 10..
aq hrp enjine mto aq x meragam lg.. biar ar bjse dgn aq utk praktikal.. aq mtk tlg lah jgn meragam..
mse praktikal 1hari 10 henget.. makan tanggung.. tolak 5 henget duit myk.. so gaji aq..
5 henget stu ary mse praktikal uh.. x pew ar sudin.. bljr b'sabar..
tp utk k'ksih aty.. law dah bli camera uh.. jgn lpe ambik pic owg yg x hensem dn byk k'kurangan nyih eh... miss u so much..
kepada kekasih aty yg bernama siti aishah binti ramli...
yang kini berada di UTM Skudai..
din rindu dn syg sngt² dkt aishah..
din akn lakukan apew yg terdaya din lakukan..
jage diri bek² dpt kan 4 flet.. bru best.. jgn tensi..
law tensi msg owg.. tp mtk maaf.. law owg lar topik dri pew yg awok bljr uh.. hehehe..
miss u.. :-)
allah x kan uji lebih jike hamba nya x mampu menanggung ujian nyer...


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Saturday, February 19, 2011

kembali lah wahai sayangku

kepada siti aishah binti ramli yang kini belajar di UTM skudai sekiranye mendengar luahan ini harap kembali larh kepada din, din disni memerlukan ecah..
din rindu sangat2 dkt ecah.. din x nak berpisah dgn ecah.. ecah umpama cahaya dlm aty din.. tnpa cahaya ecah hdop din x bererti... gelap gelita.. hilang arah... bagai jasad x bernyawa.. din nak ecah kembali seperti dulu... kembali gembira seperti dulu kala... suka duka kita harungi bersama.. kembalilah wahai sayangku... din merayu..


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Sunday, February 13, 2011

erti valentine day @ hari kekasih

Sebelum kita membongkar dengan lebih lanjut lagi tentang erti Hari Kekasih ini,mari kita mencari dari mana cetusan untuk menamakan hari tersebut sebagai Valentine Day.Dan mengapa Valentine Day di sambut pada 14 Februari setiap tahun.Menurut Pensyarah Perbandingan Agama, Akademi Islam, Universiti Malaya, Khadijah Mohd. Hambali berkata, Valentine atau nama sebenarnya St. Valentino merupakan seorang paderi paling berpengaruh di zaman pemerintahan Ratu Isabella dari Sepanyol. Kedudukannya dikatakan di tempat kedua selepas Pope. Kaitannya dengan Hari Valentine yang disambut oleh masyarakat dunia hari ini termasuk di kalangan umat Islam sendiri mempunyai dua versi.

Versi pertama ialah dia merupakan orang terpenting Ratu Isabella yang berperanan menumpaskan kerajaan Islam Cordova, Sepanyol pada tanggal 14 Februari. Jasanya itu dianggap oleh Ratu Isabella sebagai amat bermakna sehingga Valentino dianggap kekasih rakyatnya sendiri. Justeru itu 14 Februari ditetapkan sebagai cuti umum di samping hari untuk merayakan kemenangan tersebut setiap tahun sekaligus mengenangnya dan mengingati St. Valentino sebagai kekasih rakyat Cordova. Sehingga ke hari ini, peristiwa kemenangan St. Valentino tersebut terus diingati dan rakyat Cordova melakonkan semula kejayaan tentera Ratu Cordova Isabella bagi mengitati peristiwa tersebut.Dan sebagai Umat Islam kenapa kita juga harus berpesta dan mengagung-agungkan tarikh 14 Februari,adakah kita juga bersama-sama mereka meraikan kejayaan mereka menjatuhkan umat Islam pada tarikh tersebut?Bapa Paderi Sedunia Tahun 1935 yang bernama Zeumer pernah mengatakan:

"tugas Kristianisasi bukanlah memasukkan Islam ke dalam Kristian tetapi cukup sekadar menjauhkan mereka dari Tuhan mereka"

Sedar atau pun kita tidak sedari, inilah perancangan yang telah direncana oleh musuh Islam. Sesetengah umat Islam kini mula diracuni oleh rancangan jahat serangan pemikiran oleh kaum kafir. Dan ini adalah satu contoh serangan senyap melalui minda untuk menjauhkan daripada Pencipta kita. Kekuatan umat Islam adalah bertunjangkan kepada keteguhan berpegang kepada Al Quran dan Sunnah. Lalu timbullah rancangan jahat bertujuan menjauhkan umat Islam daripada memahami kalam Allah dan mengamalkan sunnah Rasulullah. Perkara ini telah disedari oleh bekas Perdana Menteri Britain, William Gladstone puluhan tahun dahulu yang mana menyebut:

"selagi Al-Quran dihayati oleh orang Islam, maka Eropah tidak akan berjaya selama-lamanya"

Menurut versi kedua pula berkenaan sambutan Valentine Day disebutkan bahawa,St. Valentino sebelum kejayaan itu dikatakan mempunyai dua orang kekasih. Kekasih pertama dikatakan beragama Islam manakala yang kedua beragama Kristian berfahaman Protestan. Oleh kerana lain agama, St. Valentino terpaksa melupakan kekasih pertama dan menumpukan perhatian kepada kekasih kedua. Apabila ditanya Ratu Isabella apakah bentuk ganjaran yang boleh dikurniakan berikutan kejayaannya mengalahkan umat Islam, St. Valentino terus menyatakan yang dia ingin berkahwin dengan kekasih keduanya itu. Ini terus menimbulkan kegemparan di kalangan rakyat Cordova sendiri kerana Valentino merupakan paderi Katolik yang tidak boleh berkahwin dengan pengamal Protestan sementelahan lagi paderi sememangnya tidak boleh berkahwin. Ratu Isabella pula dikatakan murka dengan hasrat St. Valentino lantas memenjara sementara paderinya itu. Begitupun, baginda tetap mahu cuba mengingati jasa paderinya itu dengan menetapkan 14 Februari sebagai Hari Mengingati Kekasih yang diuntukkan khas untuk St. Valentino sendiri.

Berdasarkan kedua-dua versi itu, apakah asas yang kukuh sehingga umat Islam sendiri menganggap Hari Valentine itu begitu istimewa? Atau pun, mereka hanya mengikut budaya Barat secara membuta tuli sedangkan tidak mengetahui siapakah sebenarnya St. Valentino itu. Jika pun ingin mengingati kekasih atau orang-orang yang disayangi yang lain, tidak semestinya ia disambut pada setiap 14 Februari. Sambutan boleh juga dijalankan pada setiap kali tibanya hari kelahiran orang-orang yang disayangi melalui acara-acara yang lebih diredai seperti berkenduri doa selamat atau sebagainya. Bukankah Rasulullah sepatutnya lebih diingati setiap tahun kerana bagindalah manusia yang paling mencintai umatnya


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Saturday, February 12, 2011

ku mahu kau tahu....

Saat kami berbaring di bawah bintang-bintang,
Kita tertanya-tanya siapa diri kita sebenarnya,
Aku ingin tahu apa yang kau lihat tentang diriku,
Adakah hanya luaran atau sesuatu dari dalam diriku.

Usaplah jari-jemarimu pada rambutku,
Tunjukkan padaku bahawa kau benar-benar peduli,
Hari demi hari, dan selamanya,
Ketika aku dan kau tidak mempunyai ketakutan.

Saat kau katakan kau mencintaiku,
Saat itulah aku memberikan kunci,
Untuk hati, jiwa dan fikiranku,
Aku senang untuk tahu bahawa kau milikku.

Aku mahu bertahan selamanya,
Untuk kita akan selalu bersama,
Merasa sakit atau kemanisan bersama,
Aku ingin kau selalu berada dekat denganku.

Dalam setiap pelukan dan kucupan,
Saat aku bersamamu aku merasakan wujud cinta sejati antara kita.
Memelukku erat dan tidak mahu membiarkan aku pergi,
Jangan biarkan aku hilang dilautan yang luas.

Kerana aku milikmu, selamanya itu pasti,
Aku milikmu untuk selama-lamanya.
Janji dipatri bahawa setiap kata-kataku dengan sesungguhnya,
Tanpamu disisi, aku mati tak mahu hidup pun tak mampu.


sile lah komen :) kalau suke lah :P

cara lelaki menguji wanita

Lelaki... Walaupun sudah berkali-kali si dia mengucapkan perkataan cinta, namun masih tidak cukup untuk membuktikan kesetiaan terhadap mereka.

Seandainya si dia memiliki kriteria yang diimpikan, tetapi bagi sesetengah jejaka itu bukanlah faktor yang membuatkan dia memilih kamu. Pelbagai cara dilakukan demi menguji kesetiaan yang dibina.

Tidak dinafikan, mereka mempunyai keistimewaan dan kelebihan tersendiri dalam mengenalpasti kesetiaan yang diberikan, sepanjang menjalinkan hubungan bersama teman wanitanya.

Yang pasti, dia akan cuba melakukan pelbagai cara dalam menentukan sama ada anda layak ataupun tidak bertakhta di hatinya.

1. Adakah si dia materialistik?

Sering menjadi persoalan kebanyakan kaum
lelaki. Untuk mengetahui sejauh mana tahap materialistik anda, mereka
akan menguji dengan cara ini:

Memberi hadiah murah
Reaksi kamu: Sering bertanyakan soal harga, jenama, di mana membelinya dan tidak mahu sesekali menyimpan barang tersebut. Kamu gagal.

Reaksi kamu: Gembira dengan pemberian yang amat bermakna dan terus memakainya. Kamu lulus.

Mengajak menikmati hidangan yang murah
Reaksi kamu: Menolak ajakannya, tidak mahu menikmati hidangan yang disediakan dan menunjukkan rasa marah. Anda gagal.

Reaksi kamu: Tidak keberatan menunaikan permintaannya dan menikmati hidangan dengan penuh selera. Anda lulus.

2. Perkara yang melemahkan perasaan wanita apabila diuji tahap cemburu

Sesetengah golongan lelaki sentiasa ingin mengetahui sejauh mana perasaan cemburu kekasihnya. Sama ada berat mahupun tidak, dia akan menguji dengan cara ini:

Mengenalkan kepada kamu bekas teman wanitanya
Reaksi kamu: Mula mempamerkan wajah yang muram dan sering menanyakan tentang hal berkaitan keperibadian perempuan itu sebaik sahaja diperkenalkan. Anda gagal.

Reaksi kamu: Sentiasa menghulurkan senyuman bahkan memuji perempuan itu di hadapannya. Anda lulus.

Menelefon wanita lain di hadapan kamu
Reaksi kamu: Marah dan mengatakan bahawa kamu tidak suka dia menelefon perempuan lain. Anda gagal.

Reaksi kamu: Bersikap tenang seolah-olah hal itu bukan suatu masalah yang besar. Anda lulus.

3. Hubungan bekas teman lelaki

Rasa ingin tahu sejauh mana hubungan kamu dengan bekas teman lelaki adalah cara dia mengetahui sejauh mana cinta kamu terhadapnya. Ia akan menguji dengan cara ini:

Bertanyakan khabar bekas teman lelaki
Reaksi kamu: "Oh, dia semakin sihat, kami baru saja berjumpa pada minggu lepas". Anda gagal.

Reaksi kamu: "Kenapa saya perlu mengetahui tentang khabar si dia, sedangkan hati saya telah dimiliki". Anda lulus.

Adakah kamu masih menjalinkan hubungan dengannya?
Reaksi kamu: Marah sambil mengutuk keburukan bekas kekasih. Anda gagal.

Reaksi kamu: "Kami masih berkawan, tetapi tidak serapat seperti dahulu". Anda lulus.

4. Mengukur tahap kesetiaan

Demi menginginkan kejujuran dan kesetiaan
daripada insan yang paling disayangi, si dia akan menguji kesetiaan kamu
dengan cara berikut:

Pergi melancong
Reaksi kamu: Tidak pernah menghubungi si dia atau tidak pernah bertanyakan tentang dirinya dan lebih memberi keutamaan kepada teman-teman lain. Anda gagal.

Reaksi kamu: Menghubungi si dia setiap masa dan saling mengotakan janji. Anda lulus.

Meminta bantuan temannya untuk menggoda kamu
Reaksi kamu: Menerima pujukan temannya dan keluar makan bersama. Anda gagal.

Reaksi kamu: Menolak godaan temannya dan mengatakan kamu tidak tertarik dengan pujuk rayu itu. Anda lulus.


sile lah komen :) kalau suke lah :P

Saturday, February 5, 2011

cikgu pernah berpesan padaku...

owh..nak tips rupanye..mana de tips..kalau kita ikhlas,muka tak hensem pon jadi rebutan orang tau..yang penting dalam hati..awaqk kalau jumpa perempuan jangan expect terlalu tinggi sangat nak couple..jadi kawan dulu..yang penting jugak jangan berpura-pura..perempuan benci tu..jadi diri awak yang sebenar..kalau tak suka cakap tak suka..kalau awak da berkenalan dengan perempuan pon awak dapat tau yang dia kawan ngan awak sebab diri awak ke sebab material..kadang2 perempuan lebih ke arah material..awak kene protect dia..biar dia rasa selamat bila kuar ngan awak..tak salah sekali sekala belanja dia..tapi kalau setiap kali kuar dia suruh awak bayar..tu maknanya dia nak pau awak tu..jangan terlalu berhabis demi perempuan ye...ingat tu..
thanks ye..awak wish cikgu..


sile lah komen :) kalau suke lah :P

kebuntuan disini

hm... ada owg bnci kt aq.. tp dah lme knl dgn aq mcm mane perangai aq..
tp nape msh x nmpk... wlupn dah knl cube ar memahami.. ny ta..
asik dgn ego diri sndri... terserah la nak bnci kew ta..
aq pon dah pnat dgn x larat.. yg aq taw skrg nyih aq nak kuar dari dunia kesedihan
dan kembali kepada dunia kegembiraan..

aq bosan hdop dgn asik berharap so biar ar aq hidop dgn mencari itu lg penting...
mencari dan berusaha utk jdi yg terbaek dan dpt yg terbaek... law kwn2 ko lg pnting..
so kwn2 aq pon pntg jgak... adil dan saksma... so aq akn terus kan dgn cara aq..
aq harap aq berjaya d'dunia dan akhrat wlpn hati aq hancur berkecai...


sile lah komen :) kalau suke lah :P

gadisku

ku rasakan, getar cinta,
dalam hati, hingga kini,
ternyata,
aku gila kepadamu,

harum nafasmu,
hangat pelukmu,
takkan mungkin,
ku lupakan, begitu,
personamu membunuhku..

takkan berpaling darimu,
hanya kau selalu dihati,
tiada dua didunia,
kau gadisku..

pecaya pada diriku,
hanya aku pencinta setia,
dan kau tercipta untukku,
selamanya..

harum nafasmu,
hangat pelukmu,
takkan mungkin,
ku lupakan, begitu,
personamu membunuhku..

takkan berpaling darimu,
hanya kau selalu dihati,
tiada dua didunia,
kau gadisku..

pecaya pada diriku,
hanya aku pencinta setia,
dan kau tercipta untukku,
selamanya..

ooo...

takkan berpaling darimu,
hanya kau selalu dihati,
tiada dua didunia,
kau gadisku..

pecaya pada diriku,
hanya aku pencinta setia,
dan kau tercipta untukku,
selamanya..

kau gadisku...


sile lah komen :) kalau suke lah :P